mallerenga

diumenge, 20 d’octubre de 2013

PLA LECTOR - Padrins de Lectura (5è i 2n)



Dilluns: El dilluns fem lectura TIC, que ens donen una lectura per nosaltres, la llegim entre tots i després ens donen unes preguntes de la lectura i les hem de contestar.
Dimarts: el dimarts fem “Tu tries”. Hem de portar un llibre que ens agrada molt o que estem llegint a casa,i aquí a l’escola cada dimarts el llegim.
Dimecres: El dimecres fem de padrins, ensenyem a llegir a un nen/a de 2n, però hem de respectar una serie de normes que son les tres (P):
Primera P- vol dir pausa
Segona P- vol dir pista
Tercera P- vol dir premi
Divendres: El divendres fem “el lector de la setmana”, tenim un llibre que es diu Segrestats d’incògnit. Ens preparem un capítol i el llegim davant la clase i els altres fan de jurats.Dilluns: El dilluns fem lectura TIC, que ens donen una lectura per nosaltres, la llegim entre tots i després ens donen unes preguntes de la lectura i les hem de contestar.
Júlia i Sònia 




Dilluns: Llegim una lectura en veu alta i i quan la acabem la Georgina ens fa preguntes, i tenim que respondre.
Dimarts: Portem un llibre de casa, quan l'acabem tenim de fer un resum. I quan acabem el resum en Rafel ens el corregeix.
Dimecres: Ens ajuntem amb els de 2n i els tenim que ajudar a llegir. Nosaltres, els de 5è ens tenim que preparar la lectura.
Divendres: Ens tenim de preparar una lectura d'un llibre per fer-la davant la classe i quan l'acabem els altres nens diuen si o hem fet bé.
Marc Pons i Martí Bota
------------------------------------------------------------------
Dilluns: Lectura + preguntes. La Georgina ens dona 1 lectura i després hem de respondre les preguntes.
Dimarts: Tu tries. Ve en Rafel i ens fa portar un llibre de casa o algun llibre de la biblioteca de la classe, ens el fa llegir i si l’acabem hem de fer un resum.
Dimecres: Tots els nens i nenes de 5è hem de baixar a la classe de 2n o quedar-nos a la classe de 5è.
LES TRES P: La primera P és pausa la segona es pista i la tercera es premi. El nostre fillol ens ha d’escoltar amb atenció per després llegir-ho gairebé com nosaltres.
Divendres: LECTOR DE LA SETMANA. Tenim un llibre que es diu SEGRESTATS D’INCÒGNIT que un nen de la classe s’ha de preparar un capítol del llibre i llegir-ho al davant de la classe.
Ayoub i Marta

Els padrins consisteixen en què  nosaltres som els mestres de segon i tenim uns fulls que hi ha una historia i els nens i nenes de cinquè s´ han de preparar la historia i saber com explicar als de segon que llegeixin. Els dimecres els de cinquè baixen a ensenyar-los a llegir la historia i quan acabin de llegir els hi fem preguntes.
I també hi ha les tres p perquè mentre llegeixen ho facin bé. La primera p vol dir pausa, la segona p vol dir pista i la tercera p vol dir premi.
Ashpreet Singh
----------------------------------------------------------------------------------------------
Dimecres: Ens preparem la lectura i ens preparem unes preguntes, ens anem a baix.
Primer llegim la lectura els padrins i després els fem llegir a ells amb el nostre dit seguin el que ell llegeix. Si acabem els hi fem respondre les preguntes i si tenim mes temps els hi fem explicar o fer un resum, i si encara queda més temps els hi fem fer un dibuix de la lectura. Estem assentats de dos en dos; jo faig de pardina de lectura a l’Anas, de moment amb l’Anas hem acabat totes les lectures que hem fet. Fem tres P si fem un cop fluix a espatlla és la primera P: pausa, si fem dos cops fluix és la segona P: pista i si fem tres cops fluix a l’ombro es la tercera P: premi.
Ariadna 10 anys.




Dilluns: Lectura + preguntes i lectura tic... Depèn de quin dia fem una lectura normal en un full, i ens fan preguntes. Altres dies fem servir la PDI/ pissarra digital interactiva. (Georgina)
Dimarts: Tu tries... tenim que portar un llibre que ens agradi per llegir-lo durant mitja hora. Cada dimarts al mateix llibre. Quan acabem el llibre tenim que fer un resum, no val copiar al resum del llibre. (Rafel)
Dimecres: Padrins/ padrines i fiols / fioles. Els dimecres els de 5é baixen a la classe de 2n. Els de 5é fan de professors i els de 2n de alumnes. Els de 5é als ajuden a llegir. Les professores ens donen la lectura. Hi han 3 P:1a P pausa és si se equivoca li fem un copet o si va molt ràpid , 2a P pista si no se'n surt de corregir una paraula ell/ ella sol/ sola li fem 2 copets i li diguem com es pronuncia la paraula, 3a P premi si ho fa bé el felicitem. (Georgina i Anna)
Divendres: Lector de la setmana.Tenim un llibre que es diu: Segrestats d’incògnit. Una persona se prepara un capítol i el llegeix a davant de tota la classe. (Georgina)
AINA I PAU 5É




Dimecres: som padrins baixem a segon i els ajudem a llegir, i jo tinc en Vador. Fan com un resum, veiem que costa molt ensenyar a llegir però tenim de mirar de no enfadar-nos, tenim que ensenyar amb paciència, i ja aprendran ells mateixos i quan fan una falta els  donem un cop fluix a la esquena. Després ho fan molt bé i a mi m’agrada ajudar els petits. Hi ha una miqueta de xivarri però treballem bé.

Goldy Gurpreet Singh

Padrins: Ser “Padrins” consisteix en fer que els nostres “Fiols” comencin a saber vocalitzar, entendre, llegir, que respectin els signes de puntuació...
 Paula: La meva “Fiola” és diu: Sanae.
Óscar: La meva ”Fiola” és diu: Iman.
Dura més o menys mitja hora.
Les “normes” són “Les 3 P”.
Un copet és la 1a. P i vol dir: Pausa.
Dos copets és la 2a. P i vol dir: Pista.
Tres copets és la 3a. P i vol dir: Premi, Molt bé!

Paula Marin i Oscar Silveria (1r.Cicle Superior)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada