mallerenga

dimecres, 14 d’abril del 2010

Excursió a Gombrén

El divendres, 9 d'abril, férem una sortida a Gombrèn, poble del Pare Coll. A pesar que, durant tota la setmana el temps fou una mica inestable, aquell dia, el sol ens va voler acompanyar! Ho passàrem fantàsticament bé.
Els i les periodistes de l'escola n'han fet un resum:

Puigseslloses,

On l’autobús va aparcar, hi havia uns gronxadors i un pati de pedres. De sobte vàrem veure una casa grandiosa de pedra antiga, però molt ben conservada per una família. Era la casa on el Pare Coll va dir la seva primera missa.

Quan varem entrar-hi vam quedar parats , era impressionant de maca , grossa i super ben conservada, ens van encantar.

Primer ens van ensenyar una sala on les parets eren de pedres i amb pocs mobles, només una taula, dues cadires i poca cosa més. Després vam anar a una capella petitona i calenta molt ben arreglada amb una Verge Maria i una finestrona petita tapada amb una cortina i a sota un coixí per agenollar-se.

A la sortida, vam passar per una sala amb un piló de plantes molt grosses, era com un jardí petit . Per últim ens van ensenyar una altra habitació on hi havia molts quadres antics i també pintures on es veia escenes de la vida del Pare Coll i uns armaris petitons on hi guardaven objectes i coses també antigues.

Nenes i nens de CM

Ermita de Sant Jordi

Vam arribar a una casa de pagès que es deia Puigseslloses després vam esmorzar a una ermita. En Lluís es va “endescuidar“ la clau de l’ermita de Sant Jordi, però els de primer ja l’havien agafat i vam entrar. Vam pujar unes escales que portaven a una terrassa (el cor) a dintre de l’ermita. Alguns van a anar a fer pipi.

Dinar i esbarjo.
A l’hora de dinar vam fer una rotllana i ens vam posar a dinar, quan vam acabar de dinar ens vam posar a jugar a pilota, la pilota era de paper i la va fer en Lluís i la Duna. Després vam veure la Germana Beni, que de petits, l’havíem tingut de mestra.

Nenes i nens de CI

Visita a l'església de Sant Pere de Gombrèn.

La Germana Beni, que havia estat a la nostra escola, ens acompanyà a l'església de Sant Pere de Gombrèn. Quan entràrem ens va impressionar el retaule barroc del s.XVIII que hi havia darrere l'altar. El construiren a Vic. Té unes columnes que són troncs d'arbre buits per dintre.

Hi havia un llum de fusta i una capella petita que té un altar amb un tronc de roure, fets per mossèn "Marianu" que estimava molt al Pare Coll.
En un altre lloc hi havia un altar amb la Mare de Déu del Roser on el Pare Coll anava a resar el Rosari.
Nenes i nens de 1r de CS.

Poble i joc

Vam fer un joc relacionat amb frases que havia dit el Pare Coll. Havíem de voltar per la part antiga del poble de Gombrén per trobar-les. Ens vam organitzar en grups i, a mesura que les trobàvem, les copiàvem i les deixàvem al mateix lloc perquè les trobéssin els petits. Ells ho van recollir i ens vam reunir a la plaça per llegir-les tots junts.

Nenes i nens de 2n CS

1. perquè la mescota verda se te que dir "RIC
    RAC ROC".Perquè?.

2. A SET GUAI DEL PARA GUAI!!!.

3. a set molt guai anar descorsio a gombrén perque em bist la germana Beni que vam tindre quant erem petits la teniem de senyoreta claudia

4. A set molt guai!!!
    anar a l'esglesia i veure la mare del Remei.

Dènia perez pujol.

5. A set molt guai anar descursio a GOMBREM perque vam veura a la germana Beni que de petits a l´escola

6. Em vist a la germana Beni!!!.

7. ami ma agradat molt parque i abia la prufasora de quan eram patits la garmana beni ca guai turnarla-abeur ABRIL R.Q.

8. Ja va ser molt divertit anar d'excursió tot el cole i vam fer un joc d'orientació i els dels altres cicles C.INICIAL i C.MITJÀ se'ns emportaven tots els missatges que haviem de trobar. Però va ser GUAI DEL PARAGUAI I DE L'URUGUAI que son igual de GUAIS!!!!

9. Quina excursió més completa !
    Per cert, com puc descarregar-me les fotos ?