mallerenga

dimecres, 2 d’abril del 2014

Anem tota l'escola a MONTSERRAT!!!

El passat divendres 28 de març vam anar a visitar, tota l'escola, Montserrat amb tres autobusos.
Quan vam arribar, al voltant de les 11 del matí, ens vam reunir tots els alumnes i vam esmorzar.
Quan vam acabar ens vam separar per cicles i cada un feia una activitat diferent; eduació infantil, cicle inicial i cicle mitjà van fer una bona caminada fins el monolit del Pare Coll, nosaltres vam anar a visitar l’escolania, a on ens van ensenyar com conviuen, les classes, els horaris, les seves distraccions, etc.
Tot seguit, juntament amb tota l'escola, vam anar al monestir a on van sortir els escolanets i van cantar el Salve i el Virolai.
Vam sortir del monestir i vam anar a una plaça molt grossa a on vam dinar tots plegats a les 14:00.
A la tarda,cada cicle feia una activitat diferent, els d'eduació infantil van fer flors i van portar-los-hi a la Moreneta, els de cicle inicial ho van anar a veure i cicle mitjà van fer un bonic record de Montserrat. Nosaltres, els de Cicle Superior, vam anar a fer una “xerrada” amb un monjo que ens va explicar com es va formar Montserrat i moltes experiències seves.
Va ser molt divertit i interessant com era la vida del monjo i dels escolans.

Marc Serra i Rabionet - 6è

Reportatge fotogràfic de la sortida de tota l'escola a Montserrat:

Visita a l'escolania de Montserrat:

El divendres 28 de març vam anar a Montserrat i vam visitar l’escolania. Hi ha 17 habitacions, 16 on hi han 3 nens a cada habitació i 1 on hi han 2 persones. També tenien un joc d'escacs molt gran a terra del pati pintat, també una sala on hi havia dos televisors i consoles. També un sala de jocs amb una taula de ping-pong i un escalèstric.
Allà es obligatori tocar dos instruments; el piano és obligatori i el segon el pots escollir sempre que sigui un instrument que formi part de l'orquestra però, si hi han més de dos persones que toquen el mateix instrument, no el pot tocar una altra persona.
Els escolans s’aixequen a les 7h del matí a les 7:30 han de ser tots a esmorzar i a les 8:00 comencen les classes, a les 12:00 van a dinar per a les 13:00 ser a l’església a cantar. A la tarda només fan classe de música i a les 19:30 tornen a cantar.
A l'escolania hi pots entrar a partir de 4t de primaria i en surts quan fas 2n d'ESO.

Duna Blasco
Els famosos escolanets de Montserrat, dormen en unes habitacions de tres llits individuals. Cada nen té la seva tauleta, on hi poden posar una foto de la seva família, una llanterna o un llibre. La última reforma es va fer el 2001, per les quals són molt modernes.
Per estar-se a l’escolania s’ha de saber tocar el piano, totalment obligatori i l’altre instrument és opcional. L’instrument opcional ha de ser un instrument d’orquestra com per ex. El violí, la flauta travessera, el violoncel, etc...
S'aixequen a les 07:00h, a les 07:30h esmorzen a les 08:00h comencen les seves classes, cada nen a la seva aula. Els escolanets canten, cada dia, el Salve i el Virolai a les 13:00 i a les 19:30.
Els nens han de començar amb uns 9 o 10 anys (quan generalment fan 4t). Els nens han de tenir unes bones notes, perquè hem de tenir en compte que ells a l’hora de fer els deures no tenen els pares al costat seu per ajudar-los.
Martina Carreiras i Rieradevall.

ENTREVISTA A JOSEP MARIA SANT ROMÀ
(MONJO DE MONTSERRAT)

El dia de l’excursió, a la tarda, vam assistir a una xerrada exclusiva per nosaltres i vam poder entrevistar el monjo Josep Maria Sant Romà. Ens va explicar diferents coses com la història del monestir, la seva decisió de ser monjo, la primera Moreneta etc.
Ens va a començar a explicar la història de la muntanya de Montserrat. Va començar explicant la formació de les roques de la muntanya que estan fetes d’un “material” que són petites pedretes enganxades entre sí pel fang. Durant els anys aquestes pedres es van anar formant i moldejant fins que van tenir la seva forma actual.
També ens va explicar que al segle VIII, aproximadament, es va trobar la primera Moreneta dins unes de les coves properes a la muntanya. Llavors es va portar a un dels pobles propers. Després d’uns segles es va fer una altre Moreneta a França d’estil romànic. Després es tornà completament grisa i es llavors quan, els monjos que vivien allà li pintaren la cara d’un color fosc. I des de llavors se li començà a dir la Moreneta de Montserrat.
Un mossèn, va dir a uns monjos que pugéssin al monestir, que en aquell temps era del comptat de Ripoll, a fer oració allà. Aquells monjos, i els que hi ha ara també, eren de la orde dels monjos benedictins, regits a les normes, en un passat, pel Papa de Roma, Benet.
El Monestir va anar creixent i millorant-se dia a dia. Però, també va ser enderrocat varies vegades.
En una època de prohibició del culte, el que va salvar el Monestir va ser que la gent el seguia visitant, encara que no hi haguéssin parts vitals del Monestir com l’escolania per exemple.

Mario Climent

1. Us felicito per reportatge de la sortida a Montserrat.
    Els articles molt ben escrits i el reportatge fotogràfic molt bonic.